Hatstorm mot Sias glassbåtskampanj – vd:ns svar: ”Självklart”
Sias nya sommarkampanj möttes av en hatstorm.Anledningen? Glassföretaget använde modeller med olika hudfärg.Men för vd:n Stefan Carlsson var bildvalet ”en självklarhet”.– Vi har ingen ambition att sticka ut eller ta politisk ställning. Bilderna speglar bara våra kunder, säger han.
Dela artikeln
Taggar: hatstorm, glassbåtskampanj, sommarkampanj
Läs vidare på ExpressenRelaterade nyheter
- Hatstorm mot Sia glassbåtskampanj – vd:ns svar: ”Självklart”
- Hatstorm och attacker mot Musk och Tesla i USA
- Mister Falsterbo om hatstormen efter namnbytet: Det är rasism och kvinnoförakt
- Tre Kronor-hjälten Tommy Salo rasar efter hatstormen: ”Fruktansvärt”
- Efter hatstormen – bageriet får stöd från hela landet
Fler nyheternyheter
- Hatstorm mot Sia glassbåtskampanj – vd:ns svar: ”Självklart”
- Hatstorm och attacker mot Musk och Tesla i USA
- Mister Falsterbo om hatstormen efter namnbytet: Det är rasism och kvinnoförakt
- Tre Kronor-hjälten Tommy Salo rasar efter hatstormen: ”Fruktansvärt”
- Efter hatstormen – bageriet får stöd från hela landet