Björn Borgs varumärke mer känt än tennisstjärnan? ”Han som gör kalsonger”
René Lacoste och Fred Perry var världsberömda tennisspelare för snart hundra år sedan. I dag är de superstora – som klädmärken. Frågan är när Björn Borg-kalsongerna blir mer kända än själva tennisspelaren. – Du kan nog få sådana svar från ungdomar i dag, att de tror att det är ”han som gör kalsonger”, säger Viktor Magnusson, adjunkt vid Linnéuniversitetet med varumärken som specialitet.
Dela artikeln
Taggar: borgs, varumärke, tennisstjärnan
Läs vidare på SydsvenskanRelaterade nyheter
- Björn Borgs okända vardag i Kap Verde
- Helsingborgs segerrecept: Brandmännen borta
- Landsflyktig regissör till Göteborgs filmfestival
- Misstänkta för Teleborgs-mordet omhäktade – åtal väcks tidigast 17 januari
- IFK Göteborgs supportrar värst i allsvenskan med pyroteknik: ”Inte smickrande”