Allt fler unga ställer högre krav på företags värderingar
Unga är allt mer värderingsdrivna i sina beslut när det kommer till vad och var de handlar sina produkter. Sju av tio som tillhör generation Z väljer att inte handla från företag vars värderingar de inte står bakom, det visar en rapport från branschorganisationen Svensk handel. – Jag vill veta var kläderna kommer ifrån, säger Sara Olsen.
Dela artikeln
Taggar: företags, värderingar, värderingsdrivna
Läs vidare på SVTRelaterade nyheter
- USA:s handelsminister: Amerikanska företags tålamod med Kina på väg ta slut
- Välj rätt köpeskillingsmekanism vid företagstransaktionen
- Internationella företagsbedrägerier – spåren ledde till två Eskilstunabor
- Företagsledare misstänkt för grovt insiderbrott
- Svenska företags lager minskade under andra kvartalet
Fler nyheternyheter
- USA:s handelsminister: Amerikanska företags tålamod med Kina på väg ta slut
- Välj rätt köpeskillingsmekanism vid företagstransaktionen
- Internationella företagsbedrägerier – spåren ledde till två Eskilstunabor
- Företagsledare misstänkt för grovt insiderbrott
- Svenska företags lager minskade under andra kvartalet