Sparpaket och nedlagda tidningar – så förändras det svenska medielandskapet
Mediebranschen i Sverige står inför omvälvande förändringar. Efter en period av stabilitet är det återigen osäkra tider med sparpaket och nedläggningar av anrika tidningar. Utvecklingen drivs på av AI-revolutionen och digitaliseringen. – Nu ser man hur det digitala kapar banden, säger forskaren Anne Kaun.
Dela artikeln
Taggar: sparpaket, nedlagda, tidningar
Läs vidare på Dagens NyheterRelaterade nyheter
- Sparpaket och nedlagda tidningar – så förändras det svenska medielandskapet
- Sparpaket och nedlagda tidningar – så förändras det svenska medielandskapet
- Sparpaket och nedlagda tidningar – så förändras det svenska medielandskapet
- Sparpaket hos Schibsted – 350 tjänster ska bort
- Sparpaket på Schibsted – 350 kan få gå
Fler kulturnyheter
- Sparpaket och nedlagda tidningar – så förändras det svenska medielandskapet
- Sparpaket och nedlagda tidningar – så förändras det svenska medielandskapet
- Sparpaket och nedlagda tidningar – så förändras det svenska medielandskapet
- Sparpaket hos Schibsted – 350 tjänster ska bort
- Sparpaket på Schibsted – 350 kan få gå