Så började länder behandlas som varumärken
Många länder ägnar sig åt varumärkesstrategier som liknar reklamkampanjer. Hur gick det till när nationer började behandlas som varumärken? Och lever Sveriges brand på gamla meriter? – Sverige skulle behöva vara ett fascistiskt land i tio år för att Sverigebilden utomlands skulle förändras avsevärt, säger den brittiske forskaren Simon Anholt.
Dela artikeln
Taggar: länder, behandlas, varumärken
Läs vidare på Dagens NyheterRelaterade nyheter
- Ordföranden för Nederländernas kanonkommitté: ”Ville inte spä på invandrarfientliga stämningar”
- Så började länder behandlas som varumärken
- Academedia köper förskolor i Nederländerna
- Tre länder vill driva enorma kärnkraftverket – återstart skulle ta många år
- Ordföranden för Nederländernas kanonkommitté: ”Ville inte spä på invandrarfientliga stämningar”
Fler kulturnyheter
- Ordföranden för Nederländernas kanonkommitté: ”Ville inte spä på invandrarfientliga stämningar”
- Så började länder behandlas som varumärken
- Academedia köper förskolor i Nederländerna
- Tre länder vill driva enorma kärnkraftverket – återstart skulle ta många år
- Ordföranden för Nederländernas kanonkommitté: ”Ville inte spä på invandrarfientliga stämningar”