Bästsäljaren ”Yellowface” blir lika delar satir och tragedi om fulspelet i förlagsbranschen
I sin nya roman biter Rebecca F Kuang den hand som fött henne – bokbranschen med dess exploatering av ras och genus. Johanna Käck läser en bok som kanske inte riktigt går hem hos svenska läsare.
Dela artikeln
Taggar: bästsäljaren, yellowface, satir
Läs vidare på Dagens NyheterRelaterade nyheter
- Bästsäljaren ”Yellowface” blir lika delar satir och tragedi om fulspelet i förlagsbranschen
- Bästsäljaren ”Yellowface” blir lika delar satir och tragedi om fulspelet i förlagsbranschen
- Sista färden med pionjären och bästsäljaren Renault Zoe
- Sista färden med pionjären och bästsäljaren Renault Zoe
- Bästsäljaren ingen minns namnet på
Fler kulturnyheter
- Bästsäljaren ”Yellowface” blir lika delar satir och tragedi om fulspelet i förlagsbranschen
- Bästsäljaren ”Yellowface” blir lika delar satir och tragedi om fulspelet i förlagsbranschen
- Sista färden med pionjären och bästsäljaren Renault Zoe
- Sista färden med pionjären och bästsäljaren Renault Zoe
- Bästsäljaren ingen minns namnet på