H&M:s vd: Ökad försäljning krävs för att nå marginalmål
Efter en fortsatt trög lönsamhetsutveckling bedömer H&M att det nu är helt kört att nå sitt marginalmål i år. När det ska vara uppnått kan vd Daniel Ervér inte svara på – men mycket handlar om att få fart på försäljningstillväxten. ”Vi ser en kund som fortfarande är avvaktande”, säger han.
Dela artikeln
Taggar: försäljning, marginalmål, lönsamhetsutveckling
Läs vidare på Dagens IndustriRelaterade nyheter
- Försäljning av konkursade IAC nära avslut
- Citi: Resultatmiss trumfar bra septemberförsäljning – H&M-aktien faller
- Citi: Resultatmiss trumfar bra septemberförsäljning – H&M-aktien bör backa
- Citi: Resultatmiss trumfar septemberförsäljningen – H&M-aktien bör backa
- Doro slutför inte försäljningen av tyskt dotterbolag
Fler ekonominyheter
- Försäljning av konkursade IAC nära avslut
- Citi: Resultatmiss trumfar bra septemberförsäljning – H&M-aktien faller
- Citi: Resultatmiss trumfar bra septemberförsäljning – H&M-aktien bör backa
- Citi: Resultatmiss trumfar septemberförsäljningen – H&M-aktien bör backa
- Doro slutför inte försäljningen av tyskt dotterbolag